Past and future

Pay'n Jumpen i helgen som var var väldigt nyttig för oss! Det var en spektakulär och maxad 1.10 bana vi inte utan svårigheter tog oss runt. Jag har ju alltid haft problem med 1.10 inomhus, en tröskel vi måste ta oss över!
 
Paul var så duktig och avspänd på framhoppningen, men inne på banan var han en helt annan häst. Han var väldigt spänd och stod emot endel. Jag är inte riktigt tillräckligt stabil i säker i min ridning för att lotsa runt honom bra när han är såhär. Kommer till avståndspunkter som inte finns och hittar ingen känsla alls i galoppen. Första rundan kändes katastrof, men vi kom runt med två rivningar och ett stopp, stoppet var helt mitt fel. Andra rundan var även den spänd men här slappnade han av ju fler hinder vi övervann. Dessvärre blev jag backande in i två räcken på raka distanser så vi fick med oss två bommar, men jag är glad att vi kom runt och att han slappnade av mot slutet!
 
I dagarna som varit har vi tagit lite arbete från marken, skrittturer, tömkörning, skrittband. Imorgon blir det spännande för då ska kiropraktorn kika på honom!
 
 
Suddig printscreen från en suddig film  ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback