Att tänka på med Paul

Har under dehär åren gjort iakttagelser runt saker kring Paul och ridningen som jag försöker följa.
 
x. Han blir överförsiktig på tävling om jag har bakbensskydd.
 
x. Det finns ingen anledning att betsla upp, han blir bara stressad.
 
x. Känner jag inte för att rida är det bättre att följa den känslan, blir extremt sällan lyckade ridpass.
 
x. Det är ingen ide att rida ut dagen efter en vilodag, han blir överenergisk och blockerad. Rider alltid i ridhus eller paddock sådana dagar hädanefter.
 
På något sätt känns det skönt att ha dessa fyra regler som jag av egna reflektioner skapat. Det är så lätt att börja mixtra och prova, nu följer jag detta slaviskt och det är skönt att kunna säga, "Idag rider jag inte för jag är inte på humör" och veta att det är helt rätt beslut. Man känner sig själv och sin häst och det gäller att gå på känslan, för bådas bästa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback