Videoklipp; Hoppning hemma

Provade som planerat att hoppa med hacket igen, tyvärr tyckte jag att jag hade riktigt svårt att få ihop honom vilket jag måste för att få bra språng. Dock kändes han faktiskt ganska matt idag så nu får han det lugnare några dagar framöver. tror att det har mycket med fällningen att göra, hästarna blir ofta lite nedtagna av det.
 
Slängde upp en kort liten styrkebana med en travserie och sedan en studs fram till en oxer. Två fristående fick det bli också då jag ville känna ridningen på hackamore på fristående hinder. Hoppade inte så mycket eller högt då han som sagt kändes matt, han kanske hade en "dålig dag". Trots att jag insåg att bettet inte fungerade var jag ändå nöjd med oss, det kändes avslappnat och han sprang inte iväg alltför mycket efter hindren. Däremot så måste jag verkligen fortsätta att jobba med min sits, usch hatar att jag sitter så framåtlutad!
 
Positivt med Hacket:
x. Tjafsade mindre och ingen panik när man tar i honom. 
x. Fin känsla mot hinder och över, kändes som om jag inte störde honom så mycket.
x. Jag älskar att rida med bettlöst!
 
Negativt med Hacket:
x. Svårare att få ihop galoppen och att kunna tillföra energi uppåt.
x. Något svårare att svänga.
x. Inte riktigt tillräckligt lydig (Går ju att träna upp).
x. Kräver rätt ridning från mig för att det ska fungera (svårt, dock en vanesak).
 
Min kära mor filmade oss idag iallafall, var snälla ;) HEJ Buss-Paul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback