Kräv mer!

Nog för att Paul är under igångsättning, men jag måste våga kräva att han verkligen jobbar rätt! Trots att han gärna protesterar är det envishet tills det släpper som gäller från min sida. Det är så lätt att hålla sig där man är bekväm. 
 
Igår red jag i paddocken, han blev faktiskt superfin tillslut. Jag har ju fått order att rida korta och intensiva pass och det var precis vad jag gjorde. Jag har börjat rida med mer ben i galoppen då han är lite lat och gärna vill galoppera så som han ofta gör, lite delat. Men med lite mer tryck förbättras galoppkvaliten avsevärt!
 
I traven vill han gärna springa i sitt eget tempo, igår satte jag mig ned och red ihop honom ordentligt. Han protesterar först lite och spänner sig men det släppte väldigt fort igår vilket var riktigt kul! Fick bitvis en riktigt fin känsla men man känner också hur svag han är. Han har svårt att spåra och bakdelen känns lite slirig och vinglig. 
 
Nu framöver bilr det arbete från marken, har ridit två dagar i rad nu! :-)
 
 

Kommentarer
Postat av: sandy

När ska vi rida ett rent dressyrpass då ;) ??

2013-09-06 @ 12:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback