Träningen igår

Försökte blogga från mobilen igår men det gick inte att ladda upp bilder och då struntade jag faktiskt i det. Amanda är en så fantastisk tränare, kommer alltid hem med massor av motivation och  med en bra känsla inför framtiden. Vi började med att travhoppa på ett räcke, till en början hoppade han inte alls bra, men det sista sprången som kanske var på 1m började P iallafall ta i lite. Han har tappat mycket styrka när han vilade för sin rygg så ska försöka lägga in travhoppning och andra styrkeövningar här hemma!
 
Sedan hoppade vi en låg bana med omhoppningssvängar. Jag har problem på tävling att få med Paul i svängarna och det blir bara tjafsigt. Men så tajt som vi lyckades vända idag trodde jag aldrig att vi kunde göra, man måste bara bestämma sig som Amanda uttryckte det, strunta i tjafset. Även detta tål att tränas på hemma, kommer få en lydigare häst! Avslutningsvis blev det en högre bana och det kändes ridmässigt riktigt bra. Men Paul hoppade inte riktigt som jag vet att han kan. Ett par språng var fina, men han kliver över lite tyvärr. Vi försökte hoppa upp honom lite på en grind och en oxer, oxern på ca 120 och grinden lite högre än så. Men han pep snällt över dessa, dock utan förbättring vad det gäller språngkvaliten.
 
Tror att det mesta sitter i att jag måste få mer tryck i galoppen, det är bara att träna vidare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback