Hagelstorm

Hade en riktigt härlig uteritt idag! Först haglade det, för att sedan övergå till snöblandat regn och en jäkla massa blåst. Paul skötte sig dock jättebra och verkade inte bry sig alls om de underbara väderförhållandena, det var bara matte som gnällde.
 
Red barbacka och det var kanske inte det smartaste valet, men jag är heller inte känd för att göra sådana, tycker bara att jag kommer åt honom bättre utan sadel och det är dessutom nyttigt för mig att öva balansen. Fortsatte att arbeta med att få honom rak och att gå där jag ville istället för att gå sicksack över vägen. Han accepterade detta direkt utan tjafs och det var så himla skönt! Galopperna var han fin i, kunde ha önskat en längre nacke, men han var lite spänd och tittig så det var ändå godkänt.
 
 
Fin med hagel i håret ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback