Årets första hopptävling..

 ..och det märktes! Kanske var lite vågat att starta säsongen med en regional tävling och dessutom i 110. Första klassen var nära på en katastrof. Paul var väldigt spänd och även tittig, jag hade svårt att få fram honom och det blev inte alls så som jag tänkt mig. Satt nog mest och åkte häst. Jag skärpte mig till nästa klass(110) och red med lite mer tryck, och då kom vi undan med 5 fel, ett stopp och ett tidsfel.
 
Fick ett mycket bättre flyt, men tyvärr hoppade han med en sån kraft ur kombinationen att stigbyglarna tappades och det var tjafsigt hela vägen fram till nästa hinder. Jag hann inte alls bli klar och då stannade hästen, väldigt smart av honom tycker jag. Red an igen och hoppade resten av banan felfritt. Måste erkänna att jag tyckte att klassen kändes stor, så jag är väldigt nöjd med att vi ändå kom runt såpass bra som vi ändå gjorde. Snart kommer dendär nollan sitta och det vi behöver göra är att komma ut och träna på att tävla!
 
Film från 110cm kommer då min mamma var så gullig och följde med idag! Tack <3
 
 
Han var riktigt snygg i luvan också tyckte jag! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback