Fantastiskt träningspass!

Kände inte för att rida i regnet idag så det blev ett tömkörningspass i ridhuset istället, han är fortfarande inte helt bekväm med detta och det kommer krävas ett antal repetioner. Började som vanligt där han känns som tryggast,   på volten i samtliga gångarter, han kändes otroligt avspänd och elastisk. Han var så fantastiskt fin att jag efter en stund gick över till att träna varvbyten.
 
Här har jag tidigare fått problem med att han blir rädd när tömmarna nuddat rumpan, men det verkar som om träningen givit resultat för idag accepterade han detta direkt! 
 
Provade att be honom att trava med mig springandes bakom och avslutade sedan med lite tömlongering i en lägre form. Fortsätter det såhär kommer jag absolut kunna använda tömkörningen för att stärka honom. Han rörde sig för miljonen idag min älskling ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback