Update i sängen

Då var det dags att börja jobba igen efter ett par härliga lediga veckor över jul och nyår. Börjar med förmiddag och uppstigning kl 04.42, kommer kännas lite lagom tungt när man har vant sig med att gå upp vid 10 senast tiden ;-)Skrittade en sväng barbacka på Paul idag, klättrade och övade på halter och skänkelvikningar. Man får göra det bästa av det som går nu när det är lite sämmre träningsmöjligheter. P var sjukt pigg och taggad! Skrittade sjukt fort upp och ned för backen tills han blev trött och lugnade ned sig lite. Jag satt bara och gavade åt hans otroliga energi. För att inte tala om när vi vände hemmåt, korta snabba skrittsteg, kändes som att flyta fram. Jag försökte få honom att lugna sig och ta ut steget istället för att trippa men det utan framgång. Provade även att göra halt men han började slå med frambenen och försökte tjuvgå framåt helatiden. Ja herregud, min häst behöver motioneras mer skulle jag tro!Vacker bild på stallplanen från igår morse :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback