Nästan lite pinsamt!

Herregud! Dagens lilla hopp/trimmpass var inte mycket att hänga i julgranen. Paul drog iväg som en galning efter varje sockerbitshinder och jag gjorde varje gång en avsaktning och halt och fattade ny galopp. Ändå rättade han sig inte?!
 
En halvtimme in i passet satt jag av, tog av martingalen och provade igen. Skillnaden var enorm! Han tog alla mina korrigeringar och började vänta på mig istället för att fly. Vi hoppade den uppställda banan på  12 språng och detta på ett riktigt bra sätt! Trots den låga höjden(50)cm hoppade han faktiskt med bra avstamp och backade av till hindren. 
 
Ingen mer martingal på honom alltså! Det funkade dock super när jag red ut men i hoppningen tror jag att han känner sig låst, detta trots att jag har den väldigt lång. Så det blev ett lärorikt ridpass idag! :-)
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej!
Hur lär du dina hästar göra galoppombyten? :) följt fin blogg bra länge och har för mig att du lärde silver galoppombyten?
Har du några tips eller va bör hästen kunna innan?

Kram, sanna

2013-01-17 @ 19:33:02
URL: http://fotografsj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback