Hitta motivationen

Såhär under vintertid kan det vara lite si och så med motivationen till ridningen, även om det oftast känns bättre när man väl kommit till stallet. Det är kallt, mörkt och halt, men jag har några tips som brukar hjälpa.
 
Fundera på vad du skulle göra om du inte åker till stallet, för min del är det ofta dator och tv-tittande, och helt plötsligt känns ett stallbesök som en bra ide.
 
Jag brukar också försöka planera någon rolig övning eller vad jag vill få igenom med mitt ridpass. Det är alltid lättare när man har tydliga mål.
 
Ibland åker jag till stallet och bara pysslar, inga krav och bara mys i stallet.
 
Men ibland behöver man nog helt enkelt en stallfri dag när man känner såhär. Fråga en stallkompis eller närstående om hjälp, få saker gjort hemma eller slappa. För min del är min "egentid" viktig för att hålla humöret uppe!
 
Sommaren är ju underbar på många sätt :-)
 

Kommentarer
Postat av: Wilma & Emma

Hej ! Superfin blogg! Vi har just nu bloppis, veckans bloggläsare, massa inlägg varje dag också åsiktsinlägg och tävlingar då och då. Kika mer än gärna in, skulle verkligen betyda jättemycket. Du kommer inte ångra dig ;) (Hoppas vi) Kram !

2013-01-29 @ 20:27:11
URL: http://Ziro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback