Ganska ovant

Jag insåg precis att det var mer än två månader sedan jag red ett tvättäkta dressyrpass med dressyrsadel och allt. 
 
När vi värmde upp var det ingen vacker syn kan jag säga! Paul var spänd och öppen i formen och jag fick känslan av att han inte kände sig riktigt bekväm. Försökte att bara fokusera på att han skulle bjuda framåt och såsmåningom släppte det faktiskt!
 
Jobbade med mycket övergångar och halter, man märker hur jäkla svag han är egentligen. Jag vill sätta mer tryck i honom men han känns inte alls redo för det ännu. Dessutom kan jag inte sitta ned i traven, man kan säga att dressyren verkligen behöver finslipas! Vi ska ju tävla i februari också, hua hur ska det gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback