Frågor & Svar; Varför flyttade du?

Det är inte jättelätt att förklara, men jag ska ge er några av anledningarna, det är en drös med saker som tillslut ledde till detta beslut. 
 
Jag mockade 30 boxar i veckan, ett arbete som tog ungefär 1,5h per gång. Egentligen är det inte så farligt jobbigt men såhär såg ofta en av mockdagarna ut:
 
  • Kl 04.42 Vaknade, åt frukost och körde till jobbet.
  • Kl 06.00 till 14.36. Jobbade.
  • Kl 15.20 hemma från jobbet, tog något snabbt att äta.
  • Kl 16.00 i stallet, börjar mocka.
  • Kl 17.30 klar med stallet.
  • Hämtar Paul från hagen inför en ridtur.
  • Kl 19.30 bär det av hemåt.
  • Kl 21.00 är det sovdags.
 
Oftast red jag helst inte på mina mockdagar, på så sätt kom jag hem tidigare och kunde göra andra saker än att vara i stallet. Jag älskar hästar men inte tillräckligt för att låta det vara det enda som uppfyller mina dagar. Men jag var trots tidig hemgång omotiverad och trött, gjorde aldrig något vettigt och sköt mina vänner ifrån mig för att jag kände mig orkelös.
 
Grejjen är att när jag kände mig utarbetad dessa dagar, ledde det till dåligt humör från min sida. Jag är alltid trött när jag kommer hem från jobbet och jag klarade inte av att ha stallet tre ggr i veckan. Så jag började betala mer för att slippa två av mockningarna.
 
Nu i år har vi gått ned på tvåskift och jag får mindre pengar att röra mig med. Jag bestämde mig för att börja mocka igen. Men jag vet ju att jag inte mår bra av det, så jag var tvungen att sätta min hälsa framför hästens, trots att han hade det toppen! :-)
 
Det var såklart många fantastiska stunder vi hade hos Amanda och de finns alltid kvar i minnet. Det är ett helt fantastiskt ställe att stå på på sommaren, och hästarnas bästa sätts verkligen först! De får mat 4-5 ggr om dagen och går ute i hage ända tills efter mörkrets inkommande. Paul har utvecklats och blivit en helt annan häst! Mycket mer trygg med sig själv, mycket mer bjudning. Jag tror att han var riktigt lycklig. Det var ett svårt beslut som tog lång tid att fatta. 
 
Min familj är ju uppstallade på Ekelund, stallet jag flyttat till. Syrran och jag kommer rida tillsammans, och vi hjälper varandra när det behövs. Det finns ridhus och paddock, stor utebana och skrittmaskin. Hästarna får tyvärr inte gå ute längre än till tre och det är en stor anläggning med många hästar. Jag behöver bara mocka Pauls box varje dag och ha "stalltjänst" var femte vecka. Jag hoppas att vi kan fortsätta utvecklas och ha kul även här där vi är nu!
 
Bildnamn
 
Sommarbild på utebanan på Ekelund. (Bildkälla)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback