Träningar; Ted 15/2-2013

Tedträningen igår var väldigt lärorik, blev mycket dressyrarbete med volter och öppnor och slutor. Sjukt nyttigt men jobbigt, både Paul och jag var helt slut innan vi ens börjat hoppa.
 
Delar med mig av några av uppvärmningsövningarna. nr 2 var riktigt klurig och krävande så vi gjorde den bara ett fåtal gånger. Paul klarade den bra i vänster varv, men vi hade svårare i höger, han är ju mycket svagare i högergaloppen.
 
Banan hoppade vi på 110m och det gjorde vi rätt okomplicerat, även om Paul kändes något matt vilket gjorde det svårt för mig att hålla igång galoppen genom svängarna. Ted påpekade också det och vi tog om några hinder och linjer där jag verkligen aktiverade honom så mycket jag kunde. Denna gång med bättre känsla. Ted kommenterade faktiskt att Paul, när han inte springer på, hoppar riktigt trevligt. Kul att höra! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback