Nya regler Paul!

Jag insåg för en tid sedan att jag alltid rider Paul lite vänsterställd ute i skogen och alltid på höger sida av vägen. Igår bestämde jag mig för att ändra på det, och gjorde då motsatsen, inte det smartaste draget kanske. P blev istället spänd och jag frustrerad för att han inte ville lyda. Ridpasset blev milt sagt inte som jag tänkt mig.
 
Idag tog jag ett steg bakåt och hade som mål att hålla honom rak, vilket var mycket enklare. Förstår inte varför jag fick för mig att ändra om så extremt, vi detta laget borde jag veta hur min häst reagerar på sånt, kan ju knappt ens sitta ned i sadeln utan att han stressar upp sig. Jobbade i lätt sits i galoppen och i en så långsam trav jag bara kunde förmå honom till, han var riktigt avslappnad och fin. Underlaget var ganska poröst då det varit 7 plusgrader och sol idag, härligt när grusvägen tittar fram, riktiga vårkänslor!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback