Knöligt värre

I måndags upptäckte jag att Paul hade massor av mystiska knölar uppe på ryggen. Många av dem var i sadelläget och han ömmade dessutom när jag tryckte på dem. Han har sedan dess fått vila från att bli riden och jag har istället tränat honom från marken och pysslat och ryktat. Knölarna gick ned successivt, och idag var han helt oöm och de är i princip helt borta! Det är så himla skönt!
 
Har funderat massor om vad som orsakade knölarna som såg ut som foderknölar, bara det att jag inte gjort någon ändring i foderstaten. Det mest troliga just nu är att det är en allergisk reaktion på linimentet jag ibland masserar med på ryggen då Paul har lätt för att bli spänd. Någon som varit med om något liknande? (Använder Liniment Blue).
 
Idag var han som sagt jättefin i ryggen vilket glädjer mig då jag har anmält och betalt en träning för Ted ikväll och det hade varit jättetråkigt att inte kunna vara med. Paul kommer vara väldigt pigg med tanke på hur länge han vilat, men det kommer nog gå bra, lite extra energi har aldrig skadat någon :)
 
Dålig bild på knölarna från i tisdags. Stackars häst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback