Jag älskar mina hästar <3

Var ute i förmiddags i stallet och red och tog hand om lilla Silver. Blir tyvärr inte jätteofta jag får äran att sitta på hans rygg, men det är fantastiskt roligt de gånger det blir av. Idag blev det en härligt tur i skogen barbacka. Ponnyn var galet pigg och jag satt bara och skrattade åt honom, han är så himla härlig.
 
När jag krävde att han skulle gå i form gick han med massor av bakben och med en lätt front, riktigt fin känsla! Sedan kunde jag inte motstå att ge honom lite tygel och busa också, rider man en galen arabponny måste man ju? Han var ändå lydig tillbaka och jag litar verkligen på denna ponny. Jag har ridit honom så många gånger nu att jag vet hur han fungerar och kan läsa av honom så att jag kan reagera innan han gör något dumt eller vill gå ur formen. Det är en cool känsla, man känner sig som hemma på hästens rygg.
 
Paul blev ompysslad inne i värmerummet i utestallet. Det är himla mysigt att göra hästen fin i min mening. Paul verkar dessutom uppskatta det massor. Han blir alltid så himla stolt efteråt. När jag gick iväg en stund för att hämta en borste gnäggade han när jag kom tillbaka, någon är sällskapssjuk?
 
 
RäcerSilver!

Kommentarer
Postat av: Tussie & London - med drömmar om SM

Superfin blogg! Jag önskar dig en trevlig helg (:

2013-02-15 @ 16:24:44
URL: http://londonryttaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback