Hemma från SRK!

Det var både ris och ros idag. Paul har som vanligt skött sig enligt förväntan, jag har väl inte varit på topp, men är man sjuk kanske det blir så. Annars var det roligt att få komma ut igen, hoppa lite som på tävling. Det är något som vi båda måste träna på massor.
 
I första klassen (1m) var Paul väldigt vinglig. Kändes som att han fokuserade mer på allt omkring än på hinder. Även på framhoppningen var han osäker, lite mötesskygg och backade av lite mycket på oxern. Jag fick vara noggrann att rama in honom, och vi fick ändå till en felfri runda. Duktig häst!
 
Till andra klassen(110cm), hann vi inte hoppa fram som planerat då det var många strykningar, men tog ett par språng på lägre höjd på räcke och oxer. Inne på banan var han jättefin! Hoppade 1:an och 2:an, sedan kom trean, en bred maxad oxer. Kom i en ganska stor galopp och han pangade till med ett kanonsprång, och där flög också mina stigbyglar. Jag var så inne i min bana att jag ignorerade detta och fortsatte hinder 4,5,6 7:a och b. Men in i den kombinationen kom vi något stort och Paul hoppade fint med massor av kraft, och ja jag tappade balansen lite, vilket resulterade i att Paul drog iväg. Hindret efter kom snabbt, ett plank och vi kom nära och rev. Först där insåg jag att jag måste få tag på stigbygeln och la en volt innan jag hoppade sista hindret. Förstår inte riktigt varför jag inte bara stannade och tog stigbygeln?  Lätt att vara efterklok, men hästen har hoppat med massor av förtroende och sista språnget kändes jättebra! Blir till att skärpa sig lite bara, får nog köpa stygbyglar med rivjärn som fotplatta ;)
 
Tyvärr, tyvärr inga filmer :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback