Dåligt planerat Erika!

Jag var bara tvungen att rida Paul igår efter att vi kommit hem, han har vilat i fyra dagar, inte den bästa uppladdningen inför tävling. Jag visste innan att han skulle vara väldigt energisk och borde ha planerat lite övningar som skulle ha fått honom att vänta lite bättre på mig. Istället red jag ganska oplanerat och Paul blev rätt spänd. Jag red istället tills han rastat av mycket av energin och först då hade jag en avspänd häst som lyssnade på sin ryttare. Jag lyckades alltså inte ta vara på energin så som man skulle ha önskat.
 
Red igenom lite programdelar iallafall. Blev glatt överraskad när han satte den ökade skritten riktigt fint! Det svåra med honom är att hålla linjen, han blir lätt väldigt vinglig och jag måste verkligen rama in honom för att han ska tänka rakt fram. Det krångliga för oss var mellangalopperna snett igenom. Till att börja med hade jag problem även här att hålla linjen, men det blev bättre och bättre ju fler gånger vi försökte. Det absolut svåraste är att bryta av till trav efteråt och hålla den. I hoppningen gör jag alltid enkla byten när jag byter varv och Paul taggar till och fattar den nya galoppen några steg istället för att bara trava vidare. Det är en riktig utmaning för mig!
 
Ska försöka rida igenom programmet idag också, men kommer nog rida ut en sväng före/efter. Imorgon blir det en mysig tur i skogen innan tävlingsdagen är här! :)
 
Vi blev faktiskt filmade också, så det kommer komma upp en film i eftermiddag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback