Fantastisk träning!

Igår var jag iväg på hoppträning igen. Amanda är verkligen en fantastiskt duktig tränare, hon lyckas alltid få fram det bästa ur både häst och ryttare!

Jag har i veckan försökt backa några steg och helt enkelt inte kräva lika mycket av Paul, bara fokuserat på att få honom avspänd. Jag har då ridit honom mycket lägre och längre i formen än jag brukar, något som min sadelmakare tyckte jag skulle prova. Det är en annan häst nu! Idag höjde vi kraven igen och han jobbade så fint, utan att spänna sig och utan att det blev bråk.

Övningarna idag var riktigt utmanande för oss, galoppbommar! Inledde med gandka normala bommar, kortade sedan avstånden och red i en mer samlad galopp. Vi fick ganska snabbt ordning över de kortare bommarna och då höjdes svårighetsgraden ytterligare! Att gå ifrån långt avstånd till kort avsånd i samma bomserie. Sedan vände vi även på det - kort till långt. Riktig gymnastik för Paul och en riktig teknikövning för mig, men tillslut lyckades jag ett par gånger. Paul var så himla fantastisk!!

Vi avslutade med att göra sista bommen till ett räcke som succsesivt höjdes. Paul och jag hoppade 1.30-1.40 som sista höjd och det gjorde han så bra! Vi fick lite strul i mitten och slog ut ett av räckena rejält, men han tog det så bra och korrigerade sig och hoppade ännu bättre efter. Min älskade lilla häst <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback