Tänka ekonomiskt

Jag sa ju häromdagen att jag bestämt mig för att det är shoppingförbud för min del framöver. Dessvärre bröts detta löfte rätt fort i och med att jag måste införskaffa en ny sadel. Detta får helt enkelt vara ett undantag, en sadel har ju ändå rätt hög prio även om han ska jobbas mycket från marken framöver. Hoppas det blir Amerigon, den var superskön!
 
Annars försöker jag bli bättre på att göra matlådor till jobbet istället för att handla i kiosken/beställa hämtmat. Både nyttigare och billigare! Jag kör med storkok varje gång jag lagar mat och jobbar på att bli bättre på att frysa in maten innan den går ut. 
 
Bilen är nog en av de dyraste månadskostnaderna jag har. Kör numera nästan alltid med cruise-kontoll i ca:100km/h till och från jobbet. Blir enorm skillnad i förbrukningen!a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback