Gårdagens träning

Red en kort dressyrträning för Ann med Paul igår, 30min för att vara exakt. Trände endel för henne när jag red Silver och hon har även varit min ridlärare när jag red på ridskola.
 
Paul var hysteriskt pigg och ville bara göra sig lång och springa på. Fick rida som en galning för att försöka få ihop honom och Ann var på mig helatiden, ihop, ihop. Fick inte till någon superkänsla då han tyckte jag var jobbig och protesterade genomav att bli stark. Kändes dock toppenfin när jag travade av. Jag har ju fuskat lite och slarvat med att samla traven, mem nu är det dags att ställa krav även här.
 
Jag har haft problem att sitta i traven och Paul har spänt sig och sprungit iväg när jag försökt. Jag har alltid tänkt det som att han tycker det är obehagligt att jag sitter ned, men Ann trodde att han bara använde det som flyktväg när det blev jobbigt. Tål att funderas på! 
 
Känns inge vidare inför tävlingen på söndag, men jag får göra det bästa av det!
 

Kommentarer
Postat av: sara

hästarna tar alla flyktvägar dom kan, dom är inte dumma ;)

2013-04-19 @ 13:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback