Tävling; Strängnäsbygdens RF

Jag kan samanfatta dagen som så att jag måste träna på att rida omhoppningar.
 
Första klassen, 95cm var det en rätt bra grundomgång, hade lite flyt på något hinder som vi var i, men det var en bra känsla. Paul hoppade dock lite lågt, men med tanke på att han tävlat tre helger i rad är det inte så konstigt. I omhoippningen missade jag ett hinder, total blackout. La en volt och fick då såklart 4 fel och ett tidsfel. Väldigt surt då vi egentligen var felfria på hinder. 
 
Andra klassen, 1m var grunden en av våra bästa rundor. Flefria och till omhoppning, men här blev jag lite virrig av mig och knasade till det på två distanser och bommarna föll. Jag blir helt enkelt lite ofokucerad och oplanerad när jag kommer till omhoppning. Väldigt nöjd med hästen som känns superfin!
 
Red förresten utan martingal och på tvådelat bett idag och tyckte att det fungerade superbra. Roligt är också att vi känner oss mer och mer trygga och rutinerade, det är ju så kul att tävla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback