Mysigt!

Så mysigt med snön som kom idag.
 
Har precis tränat för Amanda, gick verkligen stört bra! Jag är så lyckligt lottad som har en duktig och engagerad tränare så pass lätttillgängligt! Riktigt lyxigt med privatträning också!
 
Bärjade arbeta honom på volt i skritt och trav, med endast stöd på yttertygeln och lite tänk att flytta rumpan inåt. Detta för att såsmåningom kunna ställa om och få en häst som spårar som den ska. Paul smiter gärna iväg med ytterbogen i svängarna och det är där vi får rivningar. Tog en stund innan han slappnade av men när det fungerade någorlunda i båda varven började vi hoppa lite.
 
Värmde upp på en åtta över ett räcke och en oxer, även här skulle jag bara vända med ytterhjälperna vilket var otroligt svårt för både mig och Paul, men när vi kom fram till hindrerna på rätt sätt hoppade han helt magiskt! Skillnaden blev enorm, ett helt annat avstamp och härligt med höjd i sprången. Höjde lite de sista sprången, Paul var superfin!
 
Tillsist hoppade jag en bana på 10 språng, försökte vara noggran och sätta tillbaka genom ytter så som vi hade tränat hela passet och Paul hoppade några riktigt fina språng. Joggade av en bra stund med målet att få honom lugn och vila på steget. Han har så fruktansvärt mycket energi ibland att han inte vet vart han ska ta vägen. När jag nu fortsätter jobba med detta kommer jag mycket lättare kunna sätta honom i arbete och få honom att fokucera på mig! Är så full av inspiration och jag måste ännu en gång säga, jag har världens bästa tränare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback