Hur är Paul?

Nu när jag knappt rider tänkte jag passa på att berätta mer om min häst!
 
I hanteringen är det ofta lite av en balansgång. Han är inte dum, men han är extremt känslig för energier. Man kan verkligen inte vara på dåligt humör samtidigt som man pysslar med honom. Han tror att man ska döda honom då. Detta är otroligt svårt då han kräver lite uppfostran men jag måste alltid vara noga med att vara bestämd och inte arg. Han älskar att bli borstad och ompysslad och kommer fram till mig när jag ropar på honom i hagen.
 
Han har en lagom bjudning när han rids, men även här måste jag tänka på att vara avspnd och i psykisk balans, annars spänner han sig och ridkänslan blir inte kul. han har en härlig mjuk trav men galoppen behöver lite arbete. Världens bästa inställning till hinder, stopp finns inte. Lite svårlärd då han lätt blir stressad när han inte förstår vad ryttaren vill.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback