Dagens Ridpass

Känns härligt att kunna skriva dagens ridpass, Paul ska ju sättas i träning igen! jag misstänkte att han skulle vara lite överpig idag så jag red i paddocken. Provade dock att rida på hacket då jag använt det enedel nu när han bara skrittats under ryttare. Det fungerade över förväntan! Att rida på ett hacakmore är ju lite speciellt, man måste rida på rätt sätt annars blir det stumt och hästarna blir bara starka på det. 
 
Skrittade fram ut i skogen och när jag kom till banan, ännu ett par minuter. Red väldigt kravlöst idag, endast i lätt sits och lättridning, men Paul var faktiskt riktigt fin. Vissa stunder var det absolut en wow känsla! Jag personligen tycker väldigt mycket om att rida på hackamore, men min häst behöver lära sig att lyssna på det också. Blir en bra variation till bett iallafall, och han skummade faktiskt, så han verkar gilla det!
 
 
 
Silver rids mycket på hackamore, han älskar det!
bjuder på en gammal film på oss två i paddocken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback