Trimmpass över hinder

Igår hängde jag med Amanda till ridhuset där vi körde ett riktigt trimpass! Vi hoppade en lång bana på låg höjd med fokus på att få hästarna lydiga och ihop sig. Det jag har svårt för med Paul är att jag inte kan reglera honom på hinder, vilket gör det svårare att komma fram till rätt distanser. Jag får även problem efter hinder då han inte riktigt landar i balans utan drar iväg lite. Igår var jag supernoggran. Om han drog iväg före eller efter gjorde jag en mjuk halt, ryggade och fortsatte sedan på nästa hinder som om inget hade hänt. Det blev en enorm skillnad mot slutet, Paul fattade grejjen och kom tillbaka riktigt fint, även på raka linjer där vi annars har så svårt!

Det som däremot märktes var att jag hade lite svårt att behålla trycket i galoppen när den var såpass samlad. Då blev sprången över småhindren inte så bra. Fick dock ett par fina språng ändå, får träna vidare, kommer verkligen att ge resultat!



En liten banskiss! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback