The Days Passed

Har inte haft tid att blogga de senaste dagarna så här kommer en liten update!

Tisdag var vi och hopptränade för Amanda på Hista. Hon hade ställt upp en¨för oss ganska utmanande övning med tre hinder på linje, tre galoppsprång emellan. Jag skulle först rida 4-4 sedan 3-3 sedan 4-3 och sist 3-4. Det var inte lätt kan jag säga och jag kan erkänna att jag inte trodde att det skulle gå. Men det var faktiskt inga problem alls att korta upp honom när han fattat vad jag ville. Jag måste ha lite bättre inställning nästa gång, det gick ju faktiskt! Det var såjklart fler hinder uppställda och jag hoppade en liten bana på dryga metern och höjde tillsist upp sista hindert på linjen till 115. Han hoppade mycket trevligt på det hindret. Det var en superrolig träning och även om vi inte presterade i topp är jag nöjd!

Onsdag fick Paul vila.

Idag red vi ut en längre tur i skogen. Provade ett nytt bett och han verkade inte ha något emot det iaf. Jag vill ju ha bett att varriera med men i dagsläget är det b ara det raka tränsbettet han gillar. Tränade tempoväxlingar idag och mot slutet kunde jag faktiskt få ihop galoppen riktigt bra! Paul var väldigt positiv och jobbade på bra! Det var också skönt att jag äntligen lärt känna honom så pass att jag känner mig helt trygg uppe på hans rygg. För ett tag sedan kunde jag knappt klappa honom på halsen utan att han ville sticka iväg.

På söndag flyttar vi till Amanda! IIHHHHH Ska bli sjukt kul och härligt!




Såhär såg bettet ut, :)


Kommentarer
Postat av: Moa

Haha, jodå vist är det jag som gjort den :) dock gör den sig något bättre på bild än i verkligheten får jag väll ta å tycka ><

2012-05-20 @ 15:05:11
URL: http://norrlandsponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback