Spooky horse

Eftersom att Silver är skadad fick min syster Frida rida Paul idag, vilket inte var en bra ide. Paul blev väldigt spänd och Frida hoppade av innan de ens travat fram. Så jag blev så illa tvungen att hoppa upp på min knäppa häst och försöka få till ett någorlunda pass. Vet inte rikitgt vad det är med honom just nu för han är verklugen inte harmonisk någostans. Han känns otrygg,ortolig och stressad över allting. Tror att han har galet mycket orastad energi för senast han betedde sig såhär var när han gick i en sjukhage och knappt motionerades alls. Kanske blir så att jag drar ut och skrittar en sväng ikväll.

Han blev dock mycket bättre efter att jag hade ridit ett tag. Vi travade lite bommar och skuttade över några minihinder. Jag tyckte att jag fick honom väldigt lugn, nästan för lugn. Nu i efterhand tycker jag att jag var lite för feg med att använda skänkeln, blev lite passiv i min ridning. Kunde ha fått ett ännu bättre tramp med bakbenen, men eftersom att han var som han var ville jag bara få honom avspänd vilket jag tycker jag lyckades bra med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback