En rolig dag till ända

Avsluade med att hoppa Paul i ridhuset nu på kvällen. Ställde upp en enkel bana med en kombination och två räcken vid sidan om. Värmde upp med att travhoppa ett kryss för att sedan hoppa banan på låg höjd. Kombinationen höjde vi sedan upp till 1m och hoppade några gånger.

Paul var helt överpigg idag, det var som om han hade eld i baken. Hade lite svårt att få honom att vänta på mig, men rättade sig ändå ganska bra. När jag hoppade kombinationen när den var lite högre fick vi en ganska grov rivning då han inte riktigt hoppade upp sig ordentligt, han kan ju ibland bara "lägga sig" över hindret. Svårt att förklara, men när jag sedan kom igen hoppade han mycket bättre även om han fortfarande gör lite väl långa språng. Jag kunde dessutom ha hjälpt honom att korta sig mer, men samtidigt vill jag att han ska kunna ta vara på sig själv. Är jättenöjd med hästen idag, så otroligt positiv och härlig att rida!



Kommer kanske en liten film sedan! :) Syrran filmade med mobilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback