Dagens Paul

Idag hann jag ut i skogen innan det blev mörkt. Det var en solig dag idag så vägarna hade faktiskt tinat upp och var helt ridbara faktiskt! Har läst att det ska bli kallare i slutet av veckan så jag passar på att rida ut när det går. Får dåligt samvete om det blir för många ridpass i ridhuset, dels för att det inte är bra att rida på samma underlag helatiden och dels för bjudningens skull. Sedan har jag inget emot att rida i skogen heller ;)

Iadg introducerade jag öppna för första gången. Tyckte att det var en bra sak att börja lära honom grunderna ute eftersom att det blir mycket roligare då ;) Han var jätteduktig i vänster öppna men inte lika lätt i höger. Berömde honom jättemycket bara han tänkte rätt, så jag tror att han kommer hajja grejen om några ridpass. Jobbade såklart bara i skritten med öppnorna, i traven och galoppen hade vi mest fokus på att han skulle vara bärig och inte tjuvöka. Riktigt fin var han bitvis :)



Månen syntes i slutet av turen, längtar efter våren och riktiga bilder! :D


Kommentarer
Postat av: Maja

Nelly är nästan lite för bortskämd på den fronten =O

Hon går ju nästan aldrig i ridhus (bara om vi åker o tränar/tävlar) och hon gör aldrig samma sak två dagar i rad X)

Går hon i ridhuset en dag blir det uteritt nästa (även om det är skitväder, haha), följt av vila eller tömkörning osv.

Jag gillar ju variationen själv också, och inbillar mig att hon kommer bli mer hållbar tack vare variationen..!



S: Så himla frustrerad, haha! Man ser verkligen på henne att hon knappt kan hantera situationen X)

2012-03-06 @ 20:41:23
URL: http://majagoesirish.blogg.se/
Postat av: Siri

Letar frenetiskt efter träns i den färgen som inte kostar en halv miljon. OMÖJLIGT! Köpte ett från Globus med så jävla taskig kvalle (gick SÖNDER andra gången jag använde det, dock fortfarande användbart) att jag inte ens har brytt mig om att ta hand om det, vilket har medfört att det har bytt skepnad och numera är både grått och mörkbrunt. Bajsar snett.

2012-03-07 @ 08:24:14
URL: http://lamints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback