In the right direction

Världens härligaste uteritt blev det idag, red en riktig långtur tillsammans med Amanda V! Vi höll ett ganska bra tempo och hästarna fick jobba lite. Paul var ovanligt lätt att reglera till och från den samlade galoppen, skönt att det verkar släppa nu! Mot slutet blev han något mattare men kämpade på superbra ändå, ibland kan han bli lite tjurig och lat när han tycker att jag kräver mer än vad han klarar men samtidigt måste man tänja lite på gränserna för att utvecklas. Väldigt glad över den positiva känslan idag!

Red även med ett nytt bett, lånade Amandas Gag-bett mest för att prova och varriera lite. Paul är ganska likadan oavsett vilket bett jag har i munnen på honom så jag var lite nyfiken. Blev inga större skillnader förutom att jag lättare kunde få honom över tygeln utan att han protesterar jämfört med de andra betten. Det blev möjligtvis något skarpt ibland men han vågade ändå ta för sig och lyckades inte rycka mig ur sadeln när det blir jobbigt ;) Lite mer mellan hand och skänkel egentligen. sedan vet jag inte om det berodde på dagsformen eller bettet. Jaja då har jag provat det!



Härlig bild från igår, hästlycka! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback