Hoppning under regnbågen

Idag tränade vi på gräsbanan för Amanda. Var ett tag sedan jag var med på en riktig träning och det var verkligen sjukt kul! Värmde upp självständigt för att sedan hoppa delar av banan som tillsut byggdes ihop till en längre bana på en högre höjd. För vår del låg hindrerna upp till och med 1.10m.
 
Jag var lite klantig ibörjan, ville gärna höja handen när Paul blev tjafsig, när jag egentligen borde hållit den lågt och stadigt. När Amanda påpekade detta blev han en helt annan häst! Gjorde sjukt härliga galoppfattningar och galoppen var riktigt rund och fin. Kändes även bra i hoppningen, han ville dra lite mot hinderna i början, något som vi fick bukt med genom av att jag la honom lite närmare. Då var han tvungen att tänka till lite och fattade snabbt att det inte var någon bra ide att dra iväg. Sista banan var det högsta bana vi hoppat tillsammans, kändes enkelt!
 
Är så sjukt lycklig över att jag har en så underbar häst! Vilken inställning! Studsen hade dessutom gjort susen, han var riktigt snabb upp med frambenen, och vi har världens bästa tränare! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback