Hoppkurs Amanda

Mitt hoppsug har blivit stillat!
 
Idag deltog vi i en hoppkurs med två träningspass, markarbete + hopp.
 
Jag kan summera markarbetet med att vi har endel att jobba på! Särskilt när det gäller trav- och galoppbommar. Paul har egentligen inga problem med dem förutom att han inte riktigt backar av, men de mesta problemen beror på mig. Jag antingen rider för mycket eller inget alls, och då blir det lite pannkaka av allt. Det är otroligt nyttigt för min häst att träna på detta då han måste förbättra sin galopp och elasticitet. Hem och träna!
 
Andra passet, banhoppningen, gick mycket bättre! Vi hoppade en bana med hinder upp till och med 110, och det kändes okomplicerat. Paul hoppade kanske inte sådär jätteflashigt, men han är rädd om sig och har en superbra inställning, och känslan var toppen! det är ju ändå viktigast? ;)
 
 
Fina framben har han fått också, måste vara all studshoppning vi pysslat med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback