Underbara,fina talangfulla häst <3

Åh idag är jag bara helt lyrisk över dagens ridpass! jag hoppade tillsammans med min vän Amanda och vi hade ställt upp massor av teknik och styrkeövningar. Vi travhoppade upp till 1m, Hoppade två räcken på en linje och använde oss av spetsar, höjde upp sista språnget lite, och herregud vad han hoppade, bättre och bättre ju högre det blev. Man blir en stolt hästägare och ryttare ;)

Under värmningen var han riktgt fin, särskilt i vänster galopp där jag fick riktigt wow känsla några galoppsprång. Paul var mjuk och fin, det var helt enkelt ett av våra bästa ridpass hittils.

När vi sedan började hoppa var han fortsatt jättefin, han fattade travhoppningen direkt och hoppade allt okomlicerat och med bra inställning. Jag fick god hjälp av Amanda under hela passet, jag tränade ju för henne i höstas, och jag kommer fortsätta med det i vår. Sista språnget vi tog idag var det bästa vi tog idag, räcket med spetsen låg på 110-115 cm, och för första gången kände jag hur han faktiskt tog i och hoppade genom hela kroppen. jag ska absolut jobba med spetsar, travhoppning och höga kryss för att hjälpa honom att utveckla sin teknik och bygga mera muskler.


Duktig polleplutt! Syrran filmade lite med mobilden idag, kul att se! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback