Kärlek till Paul idag!

Idag var min häst helt fantastisk att rida! Allt som han strulade och krånglade med igår var som bortblåst, han hade verkligen tagit till sig alla mina korrigeringar! Hur glad blir man inte som ryttare då?

Vi jobbade över bommar idag, cavalettis, travbommar på volt och galoppbommar. Paul skötte sig exemplariskt! Han var i början lite skeptisk till cavalettisarna och försökte först hoppa över dem. Men efter några försök fattade han grejen och travade med höga knälyft över dem. Duktigt!

Jag satte sedan upp ett sockerbitshinder och skuttade över det i båda varven. Han gjorde detta klockrent! Igår drog han bara iväg såfort jag vände upp emot hindret och sprången blev väldigt konstiga. Det var 100ggr bättre idag! Behöver jag säga att jag har varit löjligt glad sedan dess? ;)

Imorgon får han ta det lugnt och sedan blir det mest skogsritter i veckan, om vädret håller sig vill säga.


Kommentarer
Postat av: Emma Fredén

Vilken fin häst! :)

vad är det för ras?

2012-02-13 @ 21:13:20
URL: http://stokbroensnaoho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback