Jag LÖÖVE min häst!

Idag red jag faktiskt både Silver och Paul. Silver fick ett barbackapass i ridhuset och jag vill inte berätta så mycket om det, för känslan var ren katastrof. Ingenting fungerade och en stelare häst har jag nog aldrig ridit, kan ju vara så att han har träningsvärk från igår, mycket möjligt!

Paul var verkligen dagens räddare! Jag tog gott om tid på mig på uppvärmingen. Tränade Skritt, halt, rygga. Hans lydnad behöver finputsas endel och jag upplever skritt-halt som otroligt lösgörande, konstigt nog. I traven var han ganska öppen i formen idag, men det var inget jag brydde mig om, istället var han hur fin som helst i galoppen. Gjorde lite enkla byten på diagonalerna och jag känner att det inte kommer vara något problem alls att lära honom göra korrekta sådana. Jätteduktig!

Dagens "huvudövning" var två bommar med ett okänt antal meter emellan sig. Började med att trava över den första bommen, mjukt sakta av till skritt och börja trava igen innan den andra bommen. Sedan galopperade jag över bommarna i normalt tempo, för att sedan försöka lägga in ett till galoppsprång mellan dem. Det gick så bra att jag bestämde mig för att göra en avsaktning mitt i mellan även här. Använde mest rösthjälperna och Paul lyssnade så himla bra! Tänk vad mycket man kan göra med två bommar? :)

Åå vad jag gillar den här hästen. Trots att han blev mattare mot slutet var öronen spetsade helatiden och han frustar och bjuder så himla mycket på sig själv <3


Kommentarer
Postat av: Karro

Så fin häst du har :)

2012-02-21 @ 16:25:38
URL: http://kiinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback