Hoppning igen.

Jag hårdtränar hoppning just nu och det är hur kul som helst! Jag har tänkt hoppa ganska mycket nu en period, för att sedan ha en liten paus någon vecka. Paul är fortfarande grön i hoppningen och jag tror det kan vara ganska bra för honom att få gå lite intensivare och verkligen ta till sig sina nya erfarenheter och använda dem.

Idag bar jag bara fram två hinder och ställde dem i mitten av ridhuset, en oxer och en grind. Jag rullade på dessa i en åttvolt och bytte även varv då och då.  Det jag fokucerade på idag var att inte göra det alltför lätt för honom. Han vill gärna komma lite utifrån, men idag la jag honom på lite mera normala avsprångspunkter, vilket resulterade i några frambensfel, men även ett par riktigt fina språng då han rättade sig mycket bra! Mycket nöjd med hästen min idag och vi tog en skritttur ute i det underbara vädret efteråt!



En trött polle efter passet och dagens övning :)


Kommentarer
Postat av: amanda

sV: hihih ja brukar bli så på alla nya hästar :) gick ju från 148 -> 178 oxå så de är lite skillnad haha :D

2012-03-01 @ 09:57:12
URL: http://fotografamandi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback