Glad häst- och ryttare!

Idag tog vi en tur i skogen som planerat. Jag höll mig till skritt och försökte jobba honom i en lite lägre form, detta gick sådär. Hästen var hysteriskt pigg och vem kan klandra honom? Han ar inte blivit sutten på på två veckor. Jag tränade även på att göra halt, något som han verkligen avskyr att göra. Men jag tycker att halterna blev bättre och bättre, även om de var långt ifrån perfekta.

Det var ganska kallt idag, -11 grader om min biltermometer stämmer, men konstigt nog frös jag inte så farligt mycket. Lite om tårna, men annars varm och go. Jag har upptäckt att den bomlösa sadeln släpper igenom mycket värme ifrån hästen och det är därför man inte fryser, även om man inte har termobyxor. Så om jag skulle köpa ett par stigbyglar i plast istället för de jag har i metall skulle jag antagligen inte frysa alls ;)



Frostig mule och glad häst, usch vad hemskt hans bogskav ser ut! Jag har nu ett bogskydd, men det verkar som om det inte gör sitt jobb alls.. Samtidigt vågar jag inte ta bort det.

Kommentarer
Postat av: Karin

Testa och ha på pälsglans, på skavet och en bra bir runt omkring, så brukar täcket glida mycket bättre = mindre skav :)

2012-02-03 @ 18:07:07
URL: http://kaarinlundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback