Det blev en sadel!

men inte den jag skrivit om, Jimmy, sadeldoktorn var i stallet och jag tänkte, varför inte? Så vi hade en riktig sadelutprovning Paul och jag. Han plockade fram tre sadlar som han tyckte låg bra. En Passier, en Dominus och en Globus. Jag var faktiskt lite tveksam till dem, men jag provade alla.

Först red jag i Dominusen. Den var helt ny och det märktes, Paul var dock jättefin att rida och känslan var riktigt bra, den var trots att den var ny, inte så farligt hård. Dén låg i bra balans och vi trivdes ganska bra i den, däremot var den inte direkt snygg att se på.

Sedan provade jag Globusen, och insåg snabbt att det var en av de värsta sadlar jag ridit i. Det behövdes inte många varv för mig att inse att det inte var någon ide att rida vidare. Den kändes hård, klumipg och obekväm dessutom kändes även Paul spänd och obekväm.

Sist ut var Passiern, den var begangnad, vilket de andra två inte var. Jag tyckte att den hade ett bra stöd och Paul var riktigt fin. Den var möjligtvis lite stor för mig och lite för hård i sitsen för min smak.

Jag hade jättesvårt att bestämma mig! Men efter ännnu en provning av Dominusen kände jag att det nog var smartast att köpa just den. Den är ny, mjukare, kommer forma sig efter mig. Passiern var välanvänd, lite hård i sitsen och möjligtvis lite stor. Jag velade jätte jätte länge, och jag hoppas verkigen att det var rätt val. Det som avgjorde lite var att Dominusen var mer uppbyggd bak, mjukare i bossor och i allmänhet och dessutom billigare.

Ska ta en bild på den imorgon så ni får se :) Den är förresten i samma färg som min gamla sadel, orange ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback