Ridpasset i ridhuset

Jag gjorde som planerat och red till ridhuset för att försöka få Paul att slappna av och jobba bättre. Allt gick riktigt bra i lås! Kom faktiskt till den nivån att jag kunde sätta lite tryck i honom, då han efter en stund slappnade av och jobbade riktigt fint! 
 
I skritt övade vi sidvärtsrörelser, mest slutor. I traven krävde jag inte så mycket, gjorde övergångar och varvbyten. I galoppen blev det tempoväxlingar. Han har blivit så himla ambitiös i vänstergaloppen, ju mer jag berömmer ju mer samlar han. Men högergaloppen är inte alls bra, så höll mig mest till den och gjorde små och korta sträckor i samling för att hålla motivationen uppe hos honom. Tror det kommer släppa såsmåningom!
 
Jag tänker hädanefter försöka planera lite mer noga vad jag ska göra, för att på så sätt ha en tydlig plan att jobba efter när jag rider Paul. På så sätt tror jag att jag fortare kommer nå de mål jag sätter upp. Det har blivit lite för mycket "motionsridning" på senaste tiden. Nu blir det uppryckning!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback