En riktig långritt!

Det verkar som om vintern har tappat sitt grepp lite, var faktiskt regn i luften idag när jag red. Trodde jag skulle få jordens snöstyltor, men icke! Det var så pass blött att inte mycket fastnade, skönt att slippa hoppa av och rensa helatiden!
 
Red riktigt långt! Ända till Björkebygård och tillbaka faktiskt, en sträcka på ca 13km. Paul var väldigt fräsch och pigg, han behövde verkligen rasta av sig lite energi. Det är en liten balansgång med honom, i början var han väldigt spänd, jobbade bara i skritt och trav med att få honom så avslappnad som möjligt. Det är ingen ide att galoppera då, han blir bara travig i bak och tappar sin ryggaktivitet. Något senare hade jag fått honom att slappna av såpass att jag kunder galoppera, men då var han istället taggad och hög i nacken, dock utan att tappa bakbenen eller ryggen. Det är svårt för mig att särskilja om han bara taggar eller om han är stressad och spänd. Idag funkade det riktigt bra, fick fin samlad galopp med massor av energi!
 
Red med pullarnosgrimma idag, mest för att jag var nyfiken på hur han såg ut i det. Klippte ihop en bild för att visa er då jag inte hade någon kamera med mig. Ingen hit direkt ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback