Många dagar sedan!

Har inte haft lust att blogga de senaste dagarna, men Paul har varit så jäkla fin så nu måste jag dokumentera lite, hopptränade för Amanda på gräset i Tisdags!
 
Vi inledde med galopp och travbommar med kort avstånd. Jag har arbetat mycket med bommar den senaste tiden och det hade verkligen givit resultat hos både mig och hästen, även om det inte kan kallas "bra" ännu. Galoppbomserien byggdes sedan upp med ett hinder in, 8st(?) galoppbomar och sedan hinder ut. Nyttig övning för att hålla en bra galopp i hästarna mot hinderna. En bana hoppade vi också såklart! Avslutade på 110cm höjd.
 
Paul var verkligen superfin! Väntade på mig helatiden mot hindrerna, och hoppade riktigt bra mot slutet. Han är kanske inte jätteflaschig att se på språngmässigt, men han vill inte riva och utvecklas hela tiden! Bästa känslan någonsin i sprången var det verkligen! Banan gick riktigt bra, känns super inför tävlingarna som är på g nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback