Lite tankar

Jag har av någon konstig anledning ändrat min ridning jättemycket, och det inte åt det positiva hållet. Jag har bla börjat fälla överlivet lite väl mycket. Satt och diskuterade detta med min tränare och vi kom upp med teorin att jag tittat för mycket på filmer på andra ryttare som jag egentligen inte tycker rider stilmässigt bra. Det sätter sig lätt i huvudet och jag gör då precis samma sak.
 
Jag är av tron att alla får och ska ha sin egen stil i ridningen, jämför bara Meredith Michels Beerbaum med Kevin Staut, det verkar ju fungera väldigt bra för båda två. Men jag känner allt mer att jag tappat lite av den ridning jag hade innan jag skadade mig, vilket jag absolut inte gillar. Så nu ska jag försöka ta mig tillbaka dit via kroppskontroll, styrketräning och ridövningar som hjälper mig. För en annan anledning till min ostadiga sits kan vara att jag är muskulärt svag i överkroppen. Som ryttare är det bra att träna lite som komplement till ridningen, särskilt för mig som bara har en häst att rida.
 
 
Saknar Silverkillen lite faktiskt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback