Fredagen den 13

Dagen har varit helt okej, och kvällen riktigt mysig! Har nyss kommit hem från stallet, blev ett riktigt sent ridpass då jag försökte vänta ut det dåliga vädret men tillsist insåg att det inte skulle sluta snöa. Red i ridhuset för första gången på jättelänge!

Paul var spänd som en fiolsträng i början, dels för att vi var ensamna i ridhuset och dels för att ridhuset var tävlingsfixat med dressyrstaket och livsfarliga blommkrukor. Dessutom sprang katten surris runt bakom sargen. Det blev några riktiga flyktreaktioner. Jag tycker ju att dessa har eskalerat lite den senaste veckan vilket inte alls känns bra. Idag provade jag en ny approach för att få hästen att sköta sig. Istället för att bli arg försökte jag bara lugna honom, tyckte det fungerade bättre, och det är ju inte så konstigt. Inte ska man straffa en häst som uppvisar ett starkt flykteteende, då flyr den ju bara ännu mer. Nu när min hjärna har insett detta ska jag fortsätta med mina lungande hjälper så får vi se om det går åt rätt håll.

Han var somsagt spänd, men till min lättnad släppte det ganska fort och han blev faktiskt jättefin! Tränade öppnor i skritt och trav och han börjar verkligen förstå innerskänkeln nu! Pigg som en gris var han också, fattar inte riktigt hur han kan vara det, verkar som att han blir piggare och piggare ju mer jag rider, haha.



Bild från idag. Passade faktiskt bra i engelsk nosgrimma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback