Första dygnet som hästägare

Mitt första dygn som hästägare gick käpprätt åt skogen. Som du kanske vet ligger jag nu hemma med bruten fotled ovh jag kommer ligga här i minst 6 veckor. Jag bröt fotleden på två ställen och hade även av ett ledband. Vad hände då? Jag kan säga att jag var och är jäkligt arg på mig själv för att jag försatte mig i denna situation.

Paul har haft ringorm, det värsta är över, men han är kal och skoprig där ringormen satt, i detta fall under magen och på vänster framben. Sätter jag på en sadelgjord över de kala fläckarna är det inte direkt behagligt för honom. Dessutom finns en viss smittorisk fortfarande och jag har inte köpt någon sadel ännu, så att ta Silvers sadel tar emot.

Men ivrig som man är när man köpt en häst ville jag inte vänta, och därför bestämde jag mig för att skritta en sväng barbacka. Paul hade uppenbarligen inte varit med om något liknande, och tja resten är historia.



Kommentarer
Postat av: Erika

Är han aldrig riden barbacka alltså.. ?

Fy vad trist o råka ut för något sånt nu när du skaffa ny häst :/

2011-10-02 @ 17:51:55
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback