Hoppträning

Det blev tyvärr ingen film på Amandaträningen idag, och det var kanske lika bra det. Jag hoppade bara en bana på 90 och Silver kändes ganska matt. Atagligen för att han gick ett ganska hårt dressyrpass igår med programridning och allt. Dessutom ville jag hoppa lite lägre för att stärka hans självförtroende efter helgens två uteslutna starter med syrran på ryggen.

Vi började att jobba med travbommar och sedan la vi ut två bommar med långt avstånd emellan, där vi varrierade galoppen för att få in färre eller fler galoppsprång. Jag lyckades få in 7 & 11, en skillnad på 4 galoppsprång, vilket jag är riktigt nöjd med!

Sedan hoppade vi en lägre bana, och Silver stod faktiskt emot en del, men hoppade ändå utan någon större övertalning. Sista rundan bjöd han som vanligt på hinder och vi fick en bra känsla bitvis! :D

Nårga Bilder får ni i alla fall:





Haha jag måste bara bjuda på denna bilden, duktiga Silver som löser allt och hoppar ändå, trots läskigt hinder och dålig ridning från matte ;)




Kommentarer
Postat av: lovis :))))

ni har då sannerligen en riktigt fin pålle ni 8)) <'3

2011-05-23 @ 18:46:08
URL: http://locan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback