Gårdagens Äventyr

Igår red jag ut på Silver tillsammans med min syster som red Novio. Vi bestämde oss för att göra något annorlunda, när vi rider ut i vanliga fall får Silver alltid gå först, för att han helt enkelt blir knäpp när han går sist. Men idag bestämde vi oss för att träna honom på att gå sist.

Han var riktigt fin i traven, utan att öka takten, och även i första galoppen gick han bra! Sedan var det kört. Han drog med mig, det kändes som om han hade eld i baken ;) Bockade sparkade stack om vartannat, tag satt bakåtlutad och spjärnade emot med all min kraft, stackars hästens mun? :O Han var lika galen som vanligt med andra ord, men detta är något jag verkligen vill få bort, någon som har ett tips? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback