Dagens Ridpass

Idag var det faktiskt lite svalare än det har varit de senaste veckorna, så jag passade på att träna kondition med Silver. Red först fram lite kort på en äng, och hoppade några små hinder som någon hade byggt där. Sedan satte jag igång att galoppera i lätt sits och försökte få honom avslappnad och i ett jämt tempo. Först var han överpigg och bockig, men han tröttade ut sig och efter ett tag kunde jag galoppera betydligt lugnare, och utan att han tramsade. Red i kanske 6-7 min i galopp, sedan blev han väldigt trött och vi skrittade hemåt :)

Film från dagen :


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett Glen Gordon-pannband från Hippoteket!

SV: Tack! Ja det hoppas vi. :) Hon är duktig på att hoppa med men lite larvig

2011-05-01 @ 20:56:51
URL: http://sallberglina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback