Dagens Ridpass x2

Idag spenderades större delen av dagen hemma hos min vän Amanda! :D Vi målade hinder, pratade och sedan blev det även ridning, dock bara för min del. Amanda ramlade av i söndags och har en lättare hjärnskakning, så hästarna har fått vila en hel del. Jag fick helt enkelt motionera ett par :)

Lorden var först ut. Med honom jobbade jag endel på volt i traven och på raka spår i galoppen. Han blev väldigt trevlig att rida tillslut. I början var han lite svår att rama in, och han drog årt vänster i volterna och över ett par bommar som jag red över på volt. Men det hela släppte efter ett tag, och jag kunde få ihop honom riktigt bra, även om det krävdes en hel del ridning från min sida. Båda var mycket svettiga, men nöjda efter passet!

Caruso var redan sadlad och klar när jag precis blivit klar med Lorden, så det var bara att sitta upp igen, vilken service! :D Russe var i alla fall heeelt galet pigg, kändes som om han hade eld i baken. Han letade efter hjälper som jag inte ens gav honom. Haha, det var väldigt utmanande för mig att få honom att vänta på mina kommandon. Passet blev ganska mycket i galopp, just för att han behövde springa av sig lite. Jobbade endel med enkla byten, som sedan övergick till rena byten. Fin häst <3

Tack Amanda för att jag fick rida dina finingar ;)




Gammal bild på mig och Caruso, (fy på mig som inte har hjälm! :O Ajja BAJJA!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback